Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4/2016Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4/2016Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: nie dotyczy
Data udostępnienia: 2016-05-13
Ogłoszono dnia: 2016-05-13 przez Zofia Ślusarska
Termin składania dokumentów: 2016-05-06 00:00:00
Nr ogłoszenia: 4/2016
Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Koordynatorem może zostać osoba, która:
1. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
2. Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw
publicznych.
3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
zawieszona ani ograniczona.
4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny.
5. Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego UE.
6. Posiada co najmniej dwuletni staż pracy.
7. Posiada wykształcenie odpowiednie do zajmowania stanowiska tj. wyższe na kierunku
pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o
rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji
lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz
co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej
roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
8. Biegła znajomość obsługi komputera (Word, Exel, Power Point, Internet).
1. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
2. Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw
publicznych.
3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
zawieszona ani ograniczona.
4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny.
5. Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego UE.
6. Posiada co najmniej dwuletni staż pracy.
7. Posiada wykształcenie odpowiednie do zajmowania stanowiska tj. wyższe na kierunku
pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o
rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji
lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz
co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej
roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
8. Biegła znajomość obsługi komputera (Word, Exel, Power Point, Internet).
b. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów związanych z ustawa o pomocy społecznej i ustawy o
wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
2. Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych – tekst jednolity z dnia 29.08.1997 r
3. Ukończenie szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem i rodzina.
4. Doświadczenie we współpracy z Ośrodkami Pomocy Społecznej.
5. Doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
6. Umiejętność pracy w zespole (zdolności interpersonalne), sumienność, rzetelność,
dobra organizacja czasu pracy.
wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
2. Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych – tekst jednolity z dnia 29.08.1997 r
3. Ukończenie szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem i rodzina.
4. Doświadczenie we współpracy z Ośrodkami Pomocy Społecznej.
5. Doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
6. Umiejętność pracy w zespole (zdolności interpersonalne), sumienność, rzetelność,
dobra organizacja czasu pracy.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej należy w szczególności:
1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w
realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
2. Przygotowanie we współpracy z asystentami rodziny i odpowiednio rodzina
zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy rodzinie.
3. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w
nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
4. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej,
reedukacyjnej oraz rehabilitacyjnej.
5. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną
sytuacja prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
6. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom form pieczy zastępczej.
7. Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej
pieczy zastępczej.
8. Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej
zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu
dziecka.
9. Kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń
kwalifikacyjnych zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o
spełnieniu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej.
10. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
11. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki
opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawania świadectw ukończenia
tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora i
wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
12. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich
potrzeby.
13. Zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinna piecze zastępczą, w
szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych.
14. Organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka
pomocy wolontariuszy.
15. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowym centrum
pomocy rodzinie, ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami
pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także
kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi.
16. Organizowanie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinna pieczę
zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
17. Organizowanie zapewnienia pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinna pieczę
zastępczą, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego.
18. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy
zastępczej.
19. Prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest
pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do
pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej
oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie
psychologiczno – pedagogiczne osób sprawujących rodzinna piecze zastępczą oraz
rodziców dzieci objętych tą pieczą.
20. Organizowanie przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz
analizy, o której mowa w art. 42 ust. 7 dotyczących kandydatów do pełnienia
funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
21. Zapewnienie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz
prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i
wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia
zawodowego.
22. Organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo
prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w
szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego
wypoczynku.
1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w
realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
2. Przygotowanie we współpracy z asystentami rodziny i odpowiednio rodzina
zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy rodzinie.
3. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w
nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
4. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej,
reedukacyjnej oraz rehabilitacyjnej.
5. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną
sytuacja prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
6. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom form pieczy zastępczej.
7. Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej
pieczy zastępczej.
8. Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej
zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu
dziecka.
9. Kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń
kwalifikacyjnych zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o
spełnieniu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej.
10. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub
prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
11. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki
opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawania świadectw ukończenia
tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora i
wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
12. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich
potrzeby.
13. Zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinna piecze zastępczą, w
szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych.
14. Organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka
pomocy wolontariuszy.
15. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowym centrum
pomocy rodzinie, ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami
pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także
kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi.
16. Organizowanie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinna pieczę
zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
17. Organizowanie zapewnienia pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinna pieczę
zastępczą, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego.
18. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy
zastępczej.
19. Prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest
pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do
pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej
oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie
psychologiczno – pedagogiczne osób sprawujących rodzinna piecze zastępczą oraz
rodziców dzieci objętych tą pieczą.
20. Organizowanie przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz
analizy, o której mowa w art. 42 ust. 7 dotyczących kandydatów do pełnienia
funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
21. Zapewnienie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz
prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i
wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia
zawodowego.
22. Organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo
prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w
szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego
wypoczynku.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
1. zatrudnienie na cały etat od dnia 10.05.2016 r.
2. zadaniowy czas pracy,
3. praca w terenie oraz praca biurowa przy komputerze,
4. praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,
5. bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.
2. zadaniowy czas pracy,
3. praca w terenie oraz praca biurowa przy komputerze,
4. praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,
5. bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.
V. Wymagane dokumenty:
1. Życiorys zawodowy (CV).
2. List motywacyjny.
3. Kserokopie świadectw pracy.
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
5. Inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności niezbędne w
pracy na stanowisku objętym konkursem.
6. Oświadczenia określone w pkt. 1-4 wymagań niezbędnych na stanowisku
koordynatora.
2. List motywacyjny.
3. Kserokopie świadectw pracy.
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
5. Inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności niezbędne w
pracy na stanowisku objętym konkursem.
6. Oświadczenia określone w pkt. 1-4 wymagań niezbędnych na stanowisku
koordynatora.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2016-05-06 00:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem i numerem telefonu
kontaktowego wraz z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy
zastępczej” do dnia 06.05.2016 r. do godziny 14.00
kontaktowego wraz z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy
zastępczej” do dnia 06.05.2016 r. do godziny 14.00
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać (decyduje data wypływu) do
sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2.
sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2.
VII. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem
dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „ Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawa z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze
zm).”
niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem
dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „ Wyrażam
zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawa z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze
zm).”
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zofia Ślusarska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-04-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Misiuna |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-04-15 15:13:26 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-04-15 15:17:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-04-15 17:17:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 703 raz(y) |