ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 4/2016Drukuj informację Ogłoszenie numer: 4/2016

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: nie dotyczy

Data udostępnienia: 2016-05-13

Ogłoszono dnia: 2016-05-13 przez Zofia Ślusarska

Termin składania dokumentów: 2016-05-06 00:00:00

Nr ogłoszenia: 4/2016

Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Koordynatorem może zostać osoba, która:

1. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne

przestępstwo skarbowe.

2. Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw

publicznych.

3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest

zawieszona ani ograniczona.

4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny.

5. Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego UE.

6. Posiada co najmniej dwuletni staż pracy.

7. Posiada wykształcenie odpowiednie do zajmowania stanowiska tj. wyższe na kierunku

pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o

rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami

podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji

lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz

co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej

roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.

8. Biegła znajomość obsługi komputera (Word, Exel, Power Point, Internet).
b. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów związanych z ustawa o pomocy społecznej i ustawy o

wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

2. Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych – tekst jednolity z dnia 29.08.1997 r

3. Ukończenie szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem i rodzina.

4. Doświadczenie we współpracy z Ośrodkami Pomocy Społecznej.

5. Doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.

6. Umiejętność pracy w zespole (zdolności interpersonalne), sumienność, rzetelność,

dobra organizacja czasu pracy.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej należy w szczególności:

1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w

realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.

2. Przygotowanie we współpracy z asystentami rodziny i odpowiednio rodzina

zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy rodzinie.

3. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w

nawiązaniu wzajemnego kontaktu.

4. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka

dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej,

reedukacyjnej oraz rehabilitacyjnej.

5. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną

sytuacja prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.

6. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom form pieczy zastępczej.

7. Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej

pieczy zastępczej.

8. Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej

zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu

dziecka.

9. Kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub

prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń

kwalifikacyjnych zawierających  potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o

spełnieniu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej.

10. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub

prowadzenia rodzinnego domu dziecka.

11. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki

opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawania świadectw ukończenia

tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji  do pełnienia funkcji dyrektora i

wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.

12. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka

szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich

potrzeby.

13. Zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinna piecze zastępczą, w

szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych.

14. Organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka

pomocy wolontariuszy.

15. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowym centrum

pomocy rodzinie, ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami

pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także

kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi.

16. Organizowanie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinna pieczę

zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.

17. Organizowanie zapewnienia pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinna pieczę

zastępczą, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego.

18. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy

zastępczej.

19. Prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest

pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do

pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej

oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie

psychologiczno – pedagogiczne osób sprawujących rodzinna piecze zastępczą oraz

rodziców dzieci objętych tą pieczą.

20. Organizowanie przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz

analizy, o której mowa w art. 42 ust. 7 dotyczących kandydatów do pełnienia

funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.

21. Zapewnienie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz

prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i

wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia

zawodowego.

22. Organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo

prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w

szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego

wypoczynku.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

1. zatrudnienie na cały etat od dnia 10.05.2016 r.

2. zadaniowy czas pracy,

3. praca w terenie oraz praca biurowa przy komputerze,

4. praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,

5. bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.

V. Wymagane dokumenty:

1. Życiorys zawodowy (CV).

2. List motywacyjny.

3. Kserokopie świadectw pracy.

4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.

5. Inne dokumenty  potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności niezbędne w

pracy na stanowisku objętym konkursem.

6. Oświadczenia określone w pkt. 1-4 wymagań niezbędnych na stanowisku

koordynatora.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2016-05-06 00:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem i numerem telefonu

kontaktowego wraz z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy

zastępczej” do dnia 06.05.2016 r. do godziny 14.00
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać (decyduje data wypływu) do

sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2.

VII. Informacje dodatkowe:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób

niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i

społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem

dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „ Wyrażam

zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb

niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o

ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawa  z dnia

21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze

zm).”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zofia Ślusarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-04-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Misiuna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-04-15 15:13:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-04-15 15:17:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-04-15 17:17:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
703 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony