Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 9/2017Drukuj informację Ogłoszenie numer: 9/2017Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Główny księgowy
Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: nie dotyczy
Data udostępnienia: 2017-11-20
Ogłoszono dnia: 2017-11-20 przez Zofia Ślusarska
Termin składania dokumentów: 2017-12-04 12:00:00
Nr ogłoszenia: 9/2017
Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Wymagania niezbędne:
- Spełnienie jednego z poniższych warunków, zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3 lata praktyki w księgowości,
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6 lat praktyki w księgowości,
- jest się wpisanym do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Nieposzlakowana opinia.
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie.
- Preferowane 3 letnie doświadczenie w pracy w księgowości w administracji publicznej.
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej.
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
- Znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej.
- Znajomość przepisów samorządowych.
- Znajomość przepisów podatkowych.
- Znajomość przepisów płacowych.
- Znajomość przepisów ZUS.
- Znajomość ustawy o zamówieniach publicznych.
- Znajomość obsługi programów komputerowych, w tym finansowo-księgowych (np. SIGID, PŁATNIK, CAZ).
- Znajomość rozliczania projektów unijnych.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości jednostek pomocy społecznej.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Kontrola legalności dokumentów finansowych dotyczących realizacji budżetu.
- Składanie podpisu na dokumentach stwierdzających dokonanie czynności prawnych mogących spowodować zobowiązania pieniężne jednostek.
- Analiza realizacji dochodów i wydatków jednostek, występowanie do zarządu z wnioskiem w sprawie zmian budżetu w planie finansowym.
- Opracowanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów księgowych.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenie rachunkowości.
- Współdziałanie z bankiem i organami skarbowymi.
- Prowadzenie księgowości jednostek pomocy społecznej.
- Przygotowywanie projektów planów finansowych w/w jednostek, a także zmiany w ciągu roku budżetowego.
- Sporządzanie sprawozdawczości i bilansu w/w jednostek
- Obsługa finansowa zobowiązań i należności w tym: projektów unijnych, PFRON, pomocy rodzinom zastępczym oraz pełnoletnim wychowankom rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych.
- Zapewnienie terminowego ściągania należności finansowych oraz spłaty zobowiązań w tym alimentacyjnych.
- Dekretacja wyciągów bankowych, raportów kasowych i sporządzanie wewnętrznej dokumentacji księgowej.
- Prowadzenie księgi głównej i analitycznej.
- Prowadzenie ewidencji kosztów.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
- Wystawnie not księgowych dla powiatów, gmin właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dzieci przed umieszczeniem ich po raz pierwszy w pieczy zastępczej w celu sfinansowania pobytu dziecka w rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo -wychowawczej.
- Współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie opracowywania projektu budżetu powiatu poprzez planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych dotyczących prowadzonych działań.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia jednostek.
- Organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.
- Przestrzeganie zasad realizacji zobowiązań w zakresie podatków od towarów i usług
( sporządzanie deklaracji VAT).
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
Warunki pracy na stanowisku główny księgowy w Powiatowym Centrum Pomocy w
Środzie Śląskiej:
- zatrudnienie na cały etat od dnia 01.02.2018 r.
- praca biurowa przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności,
- praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,
- bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
V. Wymagane dokumenty:
- Życiorys zawodowy (CV).
- List motywacyjny.
- Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń potwierdzających posiadanie praktyki w księgowości.
- dokumenty potwierdzające kwalifikacje (dyplom), doświadczenie zawodowe w tym referencje;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia o zdolności do wykonywania czynności na w/w stanowisku,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2017-12-04 12:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać (decyduje data wypływu) do sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2, w zamkniętej kopercie z podanym adresem i numerem telefonu kontaktowego wraz z dopiskiem: „Nabór na stanowisko główny księgowy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej ” do dnia 04.12.2017 r. do godziny 12.00
c. Miejsce:
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej PCPR oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Centrum.
Aplikacje które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Aplikacje niekompletne nie będą rozpatrywane.
Wybrane osoby spełniające kryteria formalne konkursu zostaną powiadomione o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie.
Dodatkowych informacji udziela: (71) 396-89-62
Katarzyna Misiuna – Dyrektor PCPR w Środzie Śląskiej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Zofia Ślusarska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-11-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Misiuna |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-11-20 18:52:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mariusz Wilański |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-11-20 18:52:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mariusz Wilański |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-11-20 18:52:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 635 raz(y) |