Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/2023Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/2023Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Główny księgowy
Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: nie dotyczy
Data udostępnienia: 2023-05-19
Ogłoszono dnia: 2023-05-19
Termin składania dokumentów: 2023-06-02 12:00:00
Nr ogłoszenia: 1/2023
Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Wymagania niezbędne:
- Spełnienie jednego z poniższych warunków, zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3 lata praktyki w księgowości,
- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6 lat praktyki w księgowości,
- jest się wpisanym do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
2. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
3. Nieposzlakowana opinia.
4. Obywatelstwo polskie.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
6. Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie.
7. Preferowane 3 letnie doświadczenie w pracy w księgowości w administracji publicznej.
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość zagadnień merytorycznych związanych z realizowanym zakresem zadań w szczególności pełnej sprawozdawczości jst,
- Znajomość aktów prawnych związanych z realizowanym zakresem zadań, w tym w szczególności: ustawy o rachunkowości, stawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej, ordynacji podatkowej, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o zamówieniach publicznych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Posiadanie zdolności menadżerskich i organizacyjnych.
- Doświadczenie w pełnieniu ról kierowniczych/liderów zespołów pracowniczych.
- Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.
- Znajomość programów finansowo-księgowych SIGID, oraz programów: PŁATNIK, CAZ, SJO Bestia, CESARZ.
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku będzie dodatkowym atutem.
- Umiejętność tworzenia aktów administracyjnych, sprawozdawczych i organizacyjnych w obszarze finansów samorządowych (decyzji, postanowień, sprawozdań, uchwał, zarządzeń, itp.) oraz nadzorowania ich wdrażania.
- Wysoka kultura osobista i standardy pracy.
- Dobra organizacja czasu pracy i jego elastyczność.
- Dyspozycyjność, komunikatywność, samodzielność w działaniu
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prawidłowe prowadzenie spraw finansowo- księgowych w jednostce.
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami praz wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad budżetu:
a) Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo – księgową jednostki;
b) Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym;
c) Realizacja zadań w zakresie rachunkowości podatkowej, ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
d) Sporządzanie i przekazywanie niezbędnej dokumentacji do ZUS, US, GUS;
e) Opracowywanie we współpracy z dyrektorem planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonywania budżetu, sporządzanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego oraz analiz okresowych z wykorzystaniem środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym.
f) Opracowywanie we współpracy z dyrektorem planu zakupów na rok budżetowy;
3. Pełna i kompleksowa sprawozdawczość budżetowa jst, w szczególności;
a) terminowe i zgodne z przepisami prawa sporządzanie sprawozdań,
b) sporządzanie bilansu jednostki, rachunku zysków i strat, zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej do bilansu,
c) terminowe sporządzanie sprawozdań wynikających z przepisów prawa
4. Kierowanie i nadzór nad pracami komórki Finansów w zakresie rachunkowości, w szczególności dotyczących:
a) prowadzenia ksiąg rachunkowych,
b) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
c) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem jednostki, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
d) okresowego ustalania lub sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów- z wyłączeniem w formie spisu z natury,
e) wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego,
f) sporządzania, gromadzenia i przechowywania dokumentacji przewidzianej prawem,
5. Prowadzenie ewidencji w układzie rejestrów sprzedaży i zakupów, oraz dokonywanie miesięcznych rozliczeń z US podatku naliczonego i należnego (deklaracja VAT-7)
6. Kontrola legalności dokumentów finansowych dotyczących realizacji budżetu.
7. Rzetelna, cykliczna, systematyczna i skuteczna kontrola zarządcza dokumentacji.
8. Przygotowywanie projektów zarządzań Dyrektora, decyzji, postanowień, sprawozdań.
9. Sporządzanie raportów miesięcznych, analiz i prognoz dla potrzeb budżetowych.
10. Obsługa finansowa zobowiązań i należności w tym: projektów unijnych, PFRON, pomocy rodzinom zastępczym oraz pełnoletnim wychowankom rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych
11. Zapewnienie terminowego ściągania należności finansowych oraz spłaty zobowiązań w tym alimentacyjnych.
12. Wystawianie not księgowych dla powiatów, gmin właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dzieci przed umieszczeniem ich po raz pierwszy w pieczy zastępczej w celu sfinansowania pobytu dziecka w rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo – wychowawczej.
13. Wystawianie not księgowych dla obywateli Ukrainy za zakwaterowanie i wyżywienie w miejscu zbiorowego zakwaterowania.
14. Analiza realizacji dochodów i wydatków jednostek, występowanie do zarządu z wnioskiem w sprawie zmian budżetu w planie finansowym.
15. Opracowanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów księgowych.
16. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenie rachunkowości.
17. Współdziałanie z bankiem i organami skarbowymi.
18. Dekretacja wyciągów bankowych, raportów kasowych i sporządzanie wewnętrznej dokumentacji księgowej.
19. Prowadzenie księgi głównej i analitycznej.
20.Prowadzenie ewidencji kosztów.
21. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
22. Współdziałanie ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie opracowywania projektu budżetu powiatu poprzez planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych dotyczących prowadzonych działań.
23. Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia jednostki.
24. Organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.
25. Wykonywanie innych prac w ramach działania komórki bądź zleconych doraźnie przez bezpośredniego przełożonego.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Warunki pracy:
- Wymiar czasu pracy: 1 etat
- Rodzaj umowy: pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, z możliwością zawarcia kolejnej na czas nieokreślony.
- Zatrudnienie od dnia 03.07.2023 r.
- Praca biurowa przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności,
- Praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,
- Bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
mniej niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV), zawierający adres e-mile, wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni;
- List motywacyjny;
- Kserokopie lub odpisy dokumentów poświadczających:
- wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), - staż pracy (np. świadectw pracy, zaświadczeń),
- posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz uprawnienia (dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),
d.Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych potwierdzone własnoręcznym podpisem;
e. Oświadczenie o stanie zdrowia potwierdzone własnoręcznym podpisem;
f. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne lub za umyślne przestępstwa skarbowe i nieposzlakowanej opinii potwierdzone własnoręcznym podpisem;
g. Oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 r. poz. 1871 z późń. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późń. zm.)”.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.
Osoba wyłoniona w drodze naboru, z która będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2023-06-02 12:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać (decyduje data wpływu) do sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2, w zamkniętej kopercie z podanym adresem i numerem telefonu kontaktowego wraz z dopiskiem: „Nabór na stanowisko główny księgowy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej ” do dnia 02.06.2023 r. do godziny 12.00
c. Miejsce:
Sekretariat PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2
VII. Informacje dodatkowe:
Aplikacje które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcja kancelaryjną. Kandydatowi/ - ce nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy. W stosunku do czynności związanych z niniejszym naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.pcpr.powiat-sredzki.pl).
Wybrane osoby spełniające kryteria formalne konkursu zostaną powiadomione o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, która odbędzie się 06.06.2023r. telefonicznie.
Dodatkowych informacji udziela: (71) 396-89-63
Katarzyna Misiuna– Dyrektor PCPR w Środzie Śląskiej
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
1.
|
Administratorem Danych Osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, w
Środzie Śląskiej, ul. Wrocławska 2, 55-300 Środa Śląska;
|
2.
|
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest na adres email:
rodo.hr.consulting@gmail.com lub na adres pocztowy administratora;
|
1 Załącznik nr 9b
3.
|
Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie z art. 221 §1 ustawy Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.;
|
4.
|
Przechowywanie dokumentów aplikacyjnych - przez okres do 3 miesięcy;
|
5.
|
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, c, f RODO;
|
6.
|
Odbiorcami danych osobowych są podmioty przetwarzające dane osobowe na podstawie powierzenia przetwarzania danych przez ADO oraz podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
|
7.
|
Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim, mogą zostać udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa;
|
8.
|
Podanie danych jest w pełni dobrowolne, aczkolwiek brak powyższej zgody jest równoznaczny z brakiem możliwości rozpoznania dokumentów aplikacyjnych celem zatrudnienia;
|
9.
|
Strona ma prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo żądania zaprzestania przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, a zgoda na przetwarzanie danych może zostać cofnięta w każdym momencie (cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.);
|
10.
|
Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
|
|
ADO nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Państwa dane osobowe nie są przekazywane poza EOG;
|
11.
|
Dane osobowe udostępnione nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
|
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Aleksandra Sycz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-19 12:38:27 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mariusz Wilański |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-19 12:38:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mariusz Wilański |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-19 13:24:15 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 128 raz(y) |