ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 2/2017Drukuj informację Ogłoszenie numer: 2/2017

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: nie dotyczy

Data udostępnienia: 2017-04-20

Ogłoszono dnia: 2017-04-20 przez Zofia Ślusarska

Termin składania dokumentów: 2017-05-05 12:00:00

Nr ogłoszenia: 2/2017

Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Koordynatorem może zostać osoba, która:
  • Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  • Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.
  • Wypełnia obowiązek alimentacyjny.
  • Posiada obywatelstwo państwa członkowskiego UE.
  • Posiada co najmniej dwuletni staż pracy.
  • Posiada wykształcenie odpowiednie do zajmowania stanowiska tj. wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
  • Biegła znajomość obsługi komputera (Word, Exel, Power Point, Internet).
b. Wymagania dodatkowe:
  • Znajomość przepisów związanych z ustawa o pomocy społecznej i ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych – tekst jednolity z dnia 29.08.1997 r
  • Ukończenie szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem i rodzina.
  • Doświadczenie we współpracy z Ośrodkami Pomocy Społecznej.
  • Doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
  • Umiejętność pracy w zespole (zdolności interpersonalne), sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej należy w szczególności:
  • Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
  • Przygotowanie we współpracy z asystentami rodziny i odpowiednio rodzina zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy rodzinie.
  • Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
  • Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej oraz rehabilitacyjnej.
  • Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacja prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  • Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom form pieczy zastępczej.
  • Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
  • Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu dziecka.
  • Kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń kwalifikacyjnych zawierających  potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnieniu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej.
  • Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
  • Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawania świadectw ukończenia tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji  do pełnienia funkcji dyrektora i wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego.
  • Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby.
  • Zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinna piecze zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych.
  • Organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka pomocy wolontariuszy.
  • Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z powiatowym centrum pomocy rodzinie, ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi.
  • Organizowanie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinna pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
  • Organizowanie zapewnienia pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinna pieczę zastępczą, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego.
  • Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej.
  • Prowadzenie działalności diagnostyczno – konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno – pedagogiczne osób sprawujących rodzinna piecze zastępczą oraz rodziców dzieci objętych tą pieczą.
  • Organizowanie przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz analizy, o której mowa w art. 42 ust. 7 dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
  • Zapewnienie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego.
  • Organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Warunki pracy na stanowisku koordynatora w Powiatowym Centrum Pomocy w Środzie Śląskiej;
  • zatrudnienie na cały etat od dnia 15.05.2017 r.
  • zadaniowy czas pracy,
  • praca w terenie oraz praca biurowa przy komputerze,
  • praca przy sztucznym/ naturalnym oświetleniu,
  • bariery architektoniczne: budynek nie jest wyposażony w windę.

V. Wymagane dokumenty:

  • Życiorys zawodowy (CV).
  • List motywacyjny.
  • Kserokopie świadectw pracy.
  • Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
  • Inne dokumenty  potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności niezbędne w pracy na stanowisku objętym konkursem.
  • Oświadczenia określone w pkt. 1-4 wymagań niezbędnych na stanowisku koordynatora.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2017-05-05 12:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem i numerem telefonu kontaktowego wraz z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej” do dnia 05.05.2017 r. do godziny 12.00
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać (decyduje data wypływu) do sekretariatu PCPR w Środzie Śląskiej ul. Wrocławska 2.

VII. Informacje dodatkowe:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
 
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2135 ze zm.) oraz ustawa  z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze zm).”
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej PCPR oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Centrum.
Aplikacje które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Aplikacje niekompletne nie będą rozpatrywane.
Wybrane osoby spełniające kryteria formalne konkursu zostaną powiadomione o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie.
Dodatkowych informacji udziela: (71) 396-89-62
Katarzyna Misiuna – Dyrektor PCPR w Środzie Śląskiej

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Śląskiej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zofia Ślusarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-04-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Misiuna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-04-20 13:46:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Mielczarek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-04-20 13:50:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mariusz Wilański
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-05-25 14:26:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1016 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony